Stor hæder til nordvestjysk Toyota-forhandler
Den nordvestjyske bilforhandler, MTH Biler A/S, i Løgstør er for første gang nogensinde blevet tildelt den fineste hæder fra Toyota som årets Ichiban-forhandler i Danmark. Dermed overtager Danmarks nordvestligste Toyota-forhandler hæderstronen fra NOVABIL A/S i Brønderslev, der vandt titlen i fjor. Den fornemme Ichiban-pris bliver uddelt hvert år til den Toyota-forhandler i Danmark, der har ydet det ypperste inden for kundeservice, salg og værkstedsloyalitet.Topbillede: Fra venstre salgschef Ulrik Maansen, direktør Kasper Kristensen og værkfører Brian Pedersen fra MTH Biler A/S.
Tirsdag den 20. april 2021
Der er stor sandsynlighed for, at kunderne i nordvestjyske Løgstør og omegn får en ekstra god oplevelse, når de lægger vejen forbi deres autoriserede Toyota-forhandler, end hos andre bilforhandlere i landet.
Toyota, der i forvejen er kendt for at yde den ypperste kundeservice og for at have de mest tilfredse kunder hos forhandlerne og på værkstederne, hædrer hvert år den Toyota-forhandler, der har ydet det bedste inden for kundeservice, salg og værkstedsloyalitet. Her skiller Toyota-forhandleren, MTH Biler A/S, i Løgstør i Nordvestjylland sig særligt positivt ud.
Den nordvestjyske forhandler har netop modtaget den fineste hæder fra Toyota i form af kåringen som årets Ichiban-forhandler i Danmark. Det er første gang, at MTH Biler A/S i Løgstør modtager den fornemme hæder fra Toyota.
"Vi er pavestolte. Det er helt fantastisk, at det er lykkedes MTH Biler i Løgstør at løbe med prisen. Ichiban er noget af det højeste hos Toyota," lyder det begejstret fra direktør og medindehaver, Kasper Kristensen.
Direktør og medindehaver Kasper Kristensen fra MTH Biler A/S modtager blomster og diplom af adm. direktør Alar Metsson fra Toyota Danmark A/S.
Kom som en overraskelse
Normalt foregår den ærefulde prisoverrækkelse én gang om året ved et stort award show, hvor alle Toyota-forhandlere er samlet. Men grundet pandemi og forsamlingsforbud foregik prisuddelingen i år virtuelt. Den nordvestjyske direktør erkender, at det kom som lidt af en overraskelse, da vinderen blev offentliggjort i den forgangne uge.
"Vi var meget tæt på at tage prisen for et år siden, hvor vi fik andenpladsen. Så vi havde faktisk snakket om, at i år ville vi arbejde ekstra hårdt for at få prisen. Derfor glæder det os meget, at indsatsen har båret frugt," siger Kasper Kristensen.
MTH Biler A/S har udover forretningen i Løgstør også forretninger i både Nykøbing Mors, Brovst, Aars og Thisted. Direktøren dedikerer æren for Ichiban-prisen til alle sine medarbejdere.
"Det er helt klart medarbejdernes fortjeneste. Ingen tvivl om det. Vi har et stærkt team med en stærk Toyota-DNA i alle vores fem forretninger, men i Løgstør er alle tingene bare gået op i en højere enhed i år. Der er en særlig ånd i huset, flere medarbejdere har været ansat hos os i mange år, og man er klar til at gå den ekstra mil – både for hinanden, for Toyota og især for kunderne. Det mærker kunderne også," fortæller Kasper Kristensen.
Fokus på de bløde værdier
Han afslører, at en af hemmelighederne ved, at MTH Biler A/S i Løgstør gør det ekstraordinært godt over for kunderne, er, at man fokuserer meget på de bløde værdier.
"Vi vægter selvfølgelig, at vores medarbejdere er veluddannede og klædt på til fremtiden, der byder på store forandringer i forhold til købsmønstre, teknologier og mobilitet generelt. Men vi vægter også de bløde værdier meget højt og behandler kunderne, som var de gæster i vores private hjem. Kunderne skal altid føle sig velkomne og værdsatte," forklarer den nordvestjyske medindehaver af MTH Biler A/S.
Hos Toyota Danmark, der uddeler Ichiban-prisen hvert år, fremhæver man den generelt høje kundetilfredshed hos Toyotas forhandlere og på værkstederne og betegner MTH Biler A/S som et forbillede.
"Toyota har i næsten to årtier været det bilmærke i Danmark, der har de mest tilfredse kunder hos forhandlerne og på værkstederne. Det vidner om et særdeles stærkt og yderst kompetent netværk af forhandlere i Danmark, som er klar til at yde en meget høj kundeservice. MTH Biler i Løgstør har gjort det ekstraordinært flot det seneste år og kan nu derfor fuldt fortjent kalde sig de bedste af de bedste og smykke sig med titlen Toyota Ichiban-forhandler 2020," siger adm. direktør Alar Mettson hos Toyota Danmark.
Ichiban-prisen anerkender, at man til fulde efterlever Toyotas filosofi om at sætte kunden først, og uddeles over hele Europa til én forhandler i hvert land en gang om året.
Enestående kundeservice og høj kundetilfredshed er nogle af Toyotas vigtigste fokusområder, hvilket da også skinner igennem i den årlige store danske tilfredshedsundersøgelse, AutoIndex, som FDM og Loyalty Group står bag. Her har den japanske mobilitetsgigant 18 år i træk, og lige siden undersøgelsens start, været det bilmærke i Danmark, der har de mest tilfredse kunder hos forhandleren og på værkstedet blandt samtlige bilmærker.
Ichiban er i øvrigt et japansk ord lånt fra "Okyakusama Ichiban", der betyder "kunderne først".